Foundation "Stichting Promotie Waddenland"

The foundation

The launch of the ‘Stichting Promotie Waddenland’ (the organisation for promoting the Wadden) in 2013 was an important step in the proactive and professional approach to attract as many visitors as possible by presenting Waddenland as a fascinating destination for tourists.

Stichting Promotie Waddenland is an organisation run by and for entrepreneurs from the local councils of De Marne and Winsum. The Board are all local entrepreneurs involved in the tourism sector and consists of Anneke Sijpkens, Patty Brandhorst, Kees Douma, Siegrid Hekma, Anne Marie Smits, Jelle Bos and Kees Douma.

The foundation works in close cooperation with the local councils of De Marne and Winsum and with other entrepreneurs in the leisure and tourism sector. The organisation is always looking for ways to connect and link with other (Wadden) communities, enterprises and entrepreneurs in the region, and promotes the whole region as an exciting and quality place to visit.  

Deelnemer worden

Waddenland heeft deelnemers. Ook u kunt deelnemer worden van Stichting Promotie Waddenland. Door krachten te bundelen kan het toerisme in Waddenland een flinke boost krijgen. Doel van Stichting Promotie Waddenland is daarom om alle toeristisch-recreatieve ondernemers in de regio  te stimuleren deelnemer te worden. Deelname, betrokkenheid en draagvlak is een van de voorwaarden voor subsidie van de gemeenten. U bent al deelnemer voor € 100,- per jaar.

Wat levert deelname op?

  • Meeliften op gezamenlijke PR en gezamenlijke gebiedspromotie in kranten, tijdschriften, folders en landelijke promotie via Marketing Groningen
  • Ontvangst digitale nieuwsbrief met daarin mogelijkheid tot redactionele vermelding
  • Inrichting Toeristische Informatie Punten (TIP’s). De medewerkers van de TIP’s verzorgen het persoonlijke contact met de bezoekers en informeren hen over accommodaties, activiteiten en bezienswaardigheden in de regio.
  • Folderverspreiding via de TIP’s
  • Netwerkbijeenkomsten met collega ondernemers, minimaal 2x per jaar.
  • Onderwerpen/thema’s in overleg met de ondernemers
  • Productontwikkeling (denk aan routekaartjes, apps, et.)
  • De Stichting Promotie Waddenland is dé organisatie van toeristische ondernemers in de gemeenten Winsum en De Marne en daarmee aanspreekpunt en gesprekspartner voor de beide gemeentes. Daarmee hebben we als ondernemers nadrukkelijk invloed op het beleid van de gemeentes op het gebied van recreatie en toerisme
  • Meedenken en beslissen over de speerpunten van de Stichting

The foundation focuses on:

External promotion: Taking care of the regional, interregional, national and international promotion of Waddenland, with the aim of attracting as many tourists as possible to Waddenland and increasing the number of overnight stays.

Internal promotion: Creating and maintaining tourist and recreation information for guests, potential guests and inhabitants of the participating local councils in Waddenland. 

Marketing and branding

Stichting Promotie Waddenland works together with Marketing Groningen on marketing and branding. For the participating local councils and entrepreneurs, coming together under the slogan “Nothing tops Groningen” is an excellent opportunity to put Waddenland on the map.

Tourist Information Points (TIPs)

Currently Waddenland has five TIPs, spread over the region. The TIPs guide tourists in Waddenland, supplying vital tourist information about the region. The TIPs locations are: Zoutkamp fishery museum, Buitenplaats Noordkust, Pieterburen, HIP Lauwersoog, Ezinge Wierden museum and Winsum library. Talks are ongoing to create a sixth TIP in the Garnwerd mill.

Contact details:

 

Stichting Promotie Waddenland
Anneke Sijpkens, chair
T. + 31 (0)6-10164615
E. info@promotiewaddenland.nl

Rens Kalsbeek, coordinator
T. +31 (0)6-21217440
E. rens@toerismewaddenland.nl

 

Share this page