Stichting Promotie Waddenland

De stichting

Met de oprichting van Stichting Promotie Waddenland eind 2013 is een belangrijke stap gezet om Waddenland actief en professioneel als toeristisch interessante regio te promoten en op de kaart te zetten en zoveel mogelijk bezoekers naar het gebied te trekken. 

Stichting Promotie Waddenland komt voort uit de gemeenten De Marne en Winsum en is een stichting van, voor en door ondernemers. Het bestuur bestaat uit Anneke Sijpkens, Siegrid Hekma, Anne Marie Smits, Bert Lange,, Nicolaas Geenen, Ton van der Made en Kees Geertsema allen toeristische ondernemers in het werkgebied Waddenland.

De stichting werkt nauw samen met gemeente De Marne en gemeente Winsum en toeristisch recreatieve ondernemers. Ze ziet aansluiting van andere  (Wadden)gemeenten en ondernemers uit de Waddenregio uitdrukkelijk als een kans om  het gebied als geheel beter op de kaart te kunnen zetten.  

Voor het uitvoeren van het vastgestelde beleid heeft het bestuur een coördinator aangesteld in de persoon van Rens Kalsbeek. Zij is het aanspreekpunt voor de ondernemers en alle andere partners van de Stichting. 

Doelstellingen Stichting Promotie Waddenland

Stichting Promotie Waddenland zet in op:

Externe promotie: Het verzorgen van regionale, interregionale, nationale en internationale promotie van Waddenland met het doel meer toeristen naar Waddenland trekken, ze langer te laten verblijven en meer te laten besteden in de regio.
Interne promotie: Het verzorgen  en onderhouden van toeristische en recreatieve informatievoorziening voor de in Waddenland verblijvende gasten, potentiële gasten en de inwoners van de deelnemende gemeenten.

Marketing en branding

Voor de marketing en branding werkt Stichting Promotie Waddenland samen met Marketing Groningen. Voor de deelnemende gemeenten en ondernemers levert het grote voordelen op om Waddenland onder de vlag “ Er gaat niets boven Groningen” op de toeristische kaart te kunnen zetten.  

Word deelnemer van Stichting Promotie Waddenland!

Waddenland heeft deelnemers. Ook u kunt deelnemer worden van Stichting Promotie Waddenland. Door krachten te bundelen kan het toerisme in Waddenland een flinke boost krijgen. Doel van Stichting Promotie Waddenland is daarom om alle toeristisch-recreatieve ondernemers in de regio  te stimuleren deelnemer te worden. Deelname, betrokkenheid en draagvlak is een van de voorwaarden voor subsidie van de gemeenten. U bent al deelnemer voor € 100,- per jaar.

Wat levert deelname op?

  • Meeliften op gezamenlijke PR en gezamenlijke gebiedspromotie in kranten, tijdschriften, folders en landelijke promotie via Marketing Groningen
  • Ontvangst digitale nieuwsbrief met daarin mogelijkheid tot redactionele vermelding
  • Inrichting Toeristische Informatie Punten (TIP’s). De medewerkers van de TIP’s verzorgen het persoonlijke contact met de bezoekers en informeren hen over accommodaties, activiteiten en bezienswaardigheden in de regio.
  • Folderverspreiding via de TIP’s
  • Netwerkbijeenkomsten met collega ondernemers, minimaal 2x per jaar.
  • Onderwerpen/thema’s in overleg met de ondernemers
  • Productontwikkeling (denk aan routekaartjes, apps, et.)
  • De Stichting Promotie Waddenland is dé organisatie van toeristische ondernemers in de gemeenten Winsum en De Marne en daarmee aanspreekpunt en gesprekspartner voor de beide gemeentes. Daarmee hebben we als ondernemers nadrukkelijk invloed op het beleid van de gemeentes op het gebied van recreatie en toerisme
  • Meedenken en beslissen over de speerpunten van de Stichting

Neem via onderstaand formulier contact op met Stichting Promotie Waddenland voor meer informatie en om je aan te melden als deelnemer van Stichting Promotie Waddenland.

Contactverzoek Waddenland

    de gegevens zijn niet verzonden omdat niet alle velden (correct) zijn ingevuld.
    • Uw emailadres wordt enkel gebruikt om uw contactverzoek te beantwoorden. Hierna wordt uw emailadres verwijderd uit het contactbestand van Stichting Promotie Waddenland

    Waddenland, Daar waar Nederland de Waddenzee kust...

    Deel deze pagina