Ruimte voor inspiratie tijdens de inspiratieavond in de RUIMTELA - 21 dec. jl

Maandagavond 21 december jl. kwamen ruim 35 toeristische ondernemers in de Ruimtela te Houwerzijl  bijeen, om gezamenlijk te brainstormen over welke weg Promotie Waddenland in moet  slaan om de regio in 2016 toeristisch nog beter op kaart te zetten. 

Foto: Sarah StilesDe eerste spreker van de avond, Jelle Bos van Beleef Lauwersoog - een van de grootse toeristische ondernemers in Waddenland -, lichtte toe dat grote spelers in de regio zeker niet zonder de kleinschalige ondernemers kunnen. Een goede samenwerking leidt tot versterking van het toeristische product Waddenland. De focus ligt hierbij op beleving. Beleving van de regio met al haar verborgen ‘parels’, unieke verhalen en bijzondere natuur en cultuur. 'Neem de toerist mee door het gebied aan de hand van deze bijzondere verhalen. Én biedt kwaliteit, want dát is waar Waddenland voor staat', aldus Jelle Bos.

Om jezelf als ondernemer beter op de digitale kaart te zetten, is een goede online presentie van groot belang. Sarah Stiles van Hogeland in Beeld, de tweede spreker van de avond, vertelde hoe je eenvoudig met je smartphone goede promotiefilmpjes kunt maken. Meer hierover leest u verderop in deze nieuwsbrief.

Na de pauze daagde Harm Post van Groningen Seaports de aanwezige ondernemers uit om op een andere manier te kijken naar zowel de eigen regio, als de reeds ingeslagen weg op het gebied van regiomarketing. 'Wees creatief en kijk vooruit is zijn devies! Anticipeer op wat er de komende jaren op de agenda staat en haak hierbij aan. Zo kunnen grootschalige evenementen als Delfsail 2016, Culturele Hoofdstad Leeuwarden 2018 en Lauwersmeer 50 jaar een enorme spin-off hebben op heel Noord-Nederland, dus ook in Waddenland. Bekijk het dus in breder perspectief. Én laat je inspireren door ondernemersclubs in de omgeving, maak je kenbaar en trek jong en creatief talent aan boord die op een ander manier denken en kijken naar de markt'.

De ‘opdracht’ die Harm Post meekreeg van Stichting Promotie Waddenland deze avond was, om samen met de aanwezige ondernemers te komen tot een succesvolle strategie voor Waddenland. Dit is wat ons betreft zeker geslaagd. Kortom, dankzij de inspirerende en creatieve inbreng van de heer Post, zijn we een flinke stap verder om het toeristisch jaarplan 2016 invulling te geven.

Wordt vervolgt!

(Foto 1: Sarah Stiles)

Deel deze pagina