Over de Vloed festival

Van vrijdag 3 juni tot en met zondag 5 juni a.s. staat de Groninger Waddendijk en -kust in het teken van het festival OVER de VLOED. Een festival georganiseerd op maar liefst 90 km Groningse dijk! WAYLON komt de aftrap verzorgen, samen met het Metropool Orkest, Janne Schra en De Troubadoers.

Met het festival wordt de feestelijke opening van het gereedkomen van het project ‘Kiek over Diek’ gevierd. Een nieuw aangelegd fietspad over de 90 kilometer lange dijk. Midden in het UNESCO Waddenzee Werelderfgoed gebied. En dat is niet alles: rond het fietspad zijn prachtige voorzieningen gerealiseerd zoals trekkershutten, toeristische overstap plaatsen, een veerpont en verschillende camperplaatsen.

Festival OVERdeVLOED is een regionaal festival vol met feestelijkheden voor inwoners, ondernemers en bezoekers. Het is een open uitnodiging aan iedereen om het gebied in alle facetten te (her)ontdekken. Het festival vindt op meerdere locatie op en rond de Waddendijk plaats.

Programma
OVERdeVLOED opent vrijdag 3 juni om 21.30 uur spectaculair in de haven van Lauwersoog. Het Noordpool orkest gaat samen met Waylon, Janne Schra en De Troebadoers swingen op het water!

Op zaterdag 4 juni is het Activiteitencentrum De Bosschuur van Staatsbosbeheer the plee to be! Deze dijkplaats in het Lauwersmeergebied wordt omgedoopt tot het enige, echte singer/songwritersfestival. Meer dan 30 artiesten brengen hier hun liedjes ten gehore.

Zondag 5 juni eindigde het festival met bijzonder met de Theatrale Waddenwandeling ‘Nieuwe Stad @lantis’ waar je verrast zult worden door theater, zang, dans en muziek.

Voor het volledige programma en aanvullende informatie over het festival: www.overdevloed.nl