Uniek Singer-Songwriters Festival op Lauwersoog

Op zaterdag 4 juni a.s. vindt het enige echte Singer-Songwriters Festival plaats van Nederland in het Lauwersmeergebied bij het Activiteitencentrum van Staatsbosbeheer. Meer dan 30 artiesten van jong tot oud, en afkomstig uit Groningen of andere delen van het land en zelfs het buitenland, komen optreden.

Er zijn vijf podia waar van 14.00 uur tot 23.00 uur van diverse muziekstijlen kan worden genoten. Optredende artiesten zijn onder andere:

Gerrit de Boer, Amsterdam/Roodehaan - zanger, gitarist, songwriter en producer van songs met een noordelijke inslag. Het zijn verhalen over het leven in de stad en op het platteland.

Koschka, Berlijn - groeide op in Polen en Duitsland. Ze zingt prachtige folkmuziek. Ze brengt breekbare nummers. Het is een tijdloze mix van piano pop.

Bert Hadders, Groningen - is de voorman van de Veenkoloniale popband De Nozems. Hadders zingt over de streek waar hij is opgegroeid, de Drents-Groningse Veenkoloniën alsof het een dependence van het Wilde Westen van Amerika betreft.

Lars Koehoorn, Groningen - een jong aanstormend singer-songwriter talent uit het Groningse Winschoten met een diepe karakteristieke heldere stem. Hij is misschien nog maar 18 jaar, maar heeft toch al heel wat ervaring in de muziek.

Tamar Lewis, Drenthe- schrijft en zingt liedjes sinds 2010. In dat jaar bereikte zij de finale van de Grote Prijs van Nederland en won zij de Nootuitgang in Groningen. Ze heeft een heldere, warme en zuivere stem en maakt sterke, poëtische liedjes van een hoog niveau.

Wooden Soldiers, Utrecht - zeskoppige newfolk-formatie met driestemmige samenzang, bijzondere instrument keuzes en ongebruikelijke gitaarstemmingen. Het karakteristieke eigen geluid is een aanvulling op het huidige folk-aanbod in Nederland.

Voor het volledige overzicht van artiesten en de timetable, kijk op: www.festivaloverdevloed.nl.

Een festival voor jong en oud
Kinderen zijn uiteraard ook meer dan welkom tijdens het festival. Staatsbosbeheer laat kinderen kennismaken met de natuur en kunnen het Kabouterpad lopen. Waterschap Noorderzijlvest heeft een kraam vol ‘dijk-doe-dingen’ en tussen 14.30 en 17.00 uur wordt er voorgelezen in de Bosschuur door vrijwilligers van Bibliotheek De Marne.

Locatie: Activiteitencentrum van Staatsbosbeheer, adres: De Rug 1 te Lauwersoog
Toegang tot het festival: gratis

Festival OVER de VLOED
Het Singer Songwriter Festival maakt onderdeel uit van het driedaagse Festival OVER de VLOED, dat van vrijdag 3 juni tot en met zondag 5 juni plaatsvindt langs de Groninger Waddendijk. Het is een festival ter ere van het gereed komen van het 90 kilometer lange fietspad langs de Waddenkust van het project ‘Kiek over Diek‘.

OVER de VLOED is een regionaal festival vol feestelijkheden voor inwoners, ondernemers, alle Groningers en bezoekers aan en gasten in de regio. Het festival vangt groots aan op vrijdagavond 3 juni met optredens van Waylon, het Noordpool Orkest en Janne Schra.